|
Forum Sympatyków Janusza Korwin-Mikkego i innych zwolenników WOLNOŚCI
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hitman
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 13:58, 04 Mar 2009 Temat postu: KRRiT zajmie się głośnością reklam |
|
|
KRRiT uciszy reklamy algorytmem
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji znalazła sposób na hałaśliwe reklamy. Jest nim algorytm do mierzenia głośności.
Do rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych regulator chce dodać zapis: "poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie może przekraczać poziomu głośności audycji je poprzedzających i następujących po nich" i nakazać nadawcom mierzenie głośności wszystkiego, co nadają. – Najważniejszy jest jednak załącznik do tego rozporządzenia – podkreśla przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.
Załącznik określa bowiem metody pomiaru. – Dziś sytuacja wygląda tak, że choć odbiorcy słyszą, że reklamy są znacznie głośniejsze od programów, to nadawcy przedstawiają dowody, że tak nie jest i mamy związane ręce – mówi Witold Kołodziejski.
Głośność reklam nie przekracza w decybelach poziomu, na jakim nadawane są programy. Są głośniejsze dzięki podniesieniu odpowiednich częstotliwości dźwięku. – Kiedy do pomiarów zastosuje się zaproponowane przez nas wzory, które opracowały instytuty zajmujące się dźwiękiem wielokanałowym i przestrzennym, prawdziwa głośność reklam wyjdzie na jaw – zapowiada przewodniczący KRRiT.
Krajowa Rada zdaje sobie sprawę, że nowy przepis utrudni życie nadawcom, którzy będą musieli zainstalować odpowiednie oprogramowanie i prowadzić pomiary. Dlatego do 16 marca czeka na ich opinie w sprawie rozporządzenia. – Projektowi przyglądają się na razie nasi prawnicy i dział techniczny. Na pewno wkrótce się do niego ustosunkujemy – zapowiada rzecznik Grupy Polsat Tomasz Matwiejczuk.
Projekt analizuje też Grupa TVN. – Nie jesteśmy jeszcze gotowi, by dzielić się wnioskami – mówi rzecznik TVN SA Karol Smoląg.
W sprawie zbyt głośnych reklam w 2006 roku interweniował w KRRiT rzecznik praw obywatelskich Janusz Kochanowski, zwracając uwagę, że "zwiększenie natężenia dźwięku podczas emisji reklam telewizyjnych narusza prywatność odbiorców". Ale wtedy regulator nie znalazł skutecznego sposobu na uciszenie spotów. – Metoda, którą chcemy teraz wprowadzić, jest dość karkołomna, bo wymagamy skomplikowanych zabiegów, żeby stwierdzić oczywistość: że coś jest głośne – przyznaje przewodniczący KRRiT. – Ale skoro inaczej się nie da, to trudno, niech liczą logarytmy – dodaje.
Regulator planuje, że nowe przepisy wejdą w życie do lata.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak komus nie pasuje niech nie włącza mojego kanału! a nie państwo mi będzie mówić jak moje reklamy mają wyglądać, właściciel robi tak aby mieć jak największe zyski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|